8 Ağustos 2012 Çarşamba

Veee King ;)

Korku-gerilim romanı deyince Stephan King'i saymadan olmaz değilmi? Bu tür kitapları okurken herkesin aklına gelir herhalde nasıl düşünüyorlar? bu nasıl bir hayal gücü? :)
King'in Karanlık Öyküler isimli kitabında yazarın notları bulunuyor en arka bölümde ve hikayeleri için nerelerden esinlendiğini anlatmış.Koskoca bir restaurant katliamını anlatan hikayeyi bir gün önünden geçerken gözgöze geldiği bir garsonun bakışlarından etkilenmiş-ürkmüş ve "acaba nasıl bir hayat yaşıyor,ne tür sıkıntıları var" diye düşünürken oluşmuş :) nasıl ama ? Kitaplarının en güzel tarafı bu bence hikayelerinin nereden geldiğini anlatması. Bunları anlatınca insan hikayeyi okumaktan daha çok zevk alıyor ve daha çok şaşırtıyor. Sadece arabayla önünden geçtiği umumi tuvaletler hakkında bile bir gerilim hikayesi çıkartabiliyor. Olağanüstü bir hayalgücü kısacası.
En son okuduğum Kujo beni tam anlamıyla gerdi okadar ki bir ara yerimden kalkmaya tırstım "dışarda köpek var" dikkat :). Bit pazarından bulduğum epey eski kitaplarından biri olan Dolores bile süperdi ya. Kısa bir kitap ama tekrar tekrar okunabiliyor. Ayrıca Yazma Sanatı nıda okumuştum ve "acaba bende bir denesemmi yazmayı" diye düşünmedim değil :) Hem bu kadar çok okunan,kazanan bir yazarın bunları paylaşması çok hoş bence. Kitaplarının sonunda başında okuyucuyla samimi iletişimleri "sayın okur sizi azda olsa korkutabildiysem,bir an için arkanızda biri var hissi oluşturduysam ne mutlu bana" yazılarına ayrıca bayılıyorum. Kitabı okuyup bitirince sanki karşında durup "Ee nasıl olmuş" deyip gülümsüyor gibi geliyor. Bu yazar hakkında daha da yazmak istiyorum özellikle kitapları hakkında kısa yorumlar yazmak isterim şimdilik burada bırakıyorum. Sayın okur eğer hiç okumadıysanız sizi azda olsa meraklandırdıydam ne mutlu bana ;)

Hiç yorum yok: