2 Kasım 2012 Cuma

Sunset Park...Paul Auster

Can yayınlarından çıkan kitapları seviyorum .Çok daha özgün,edebi değerleri yüksek eserler oluyor.
Bu kitapta öyle.  Birbirini hiç tanımayan 4-5 kişinin ev arkaşı olmasına kadar uzanan olaylar zinciri.
Ana karakterin hayatının travmasını geçirip bunu bir türlü atlatamaması yani üvey kardeşinin tamamen yanlışlıkla ölümüne sebep olması onun hayat yolunu çiziyor zaten.
Bu aslında herşeyde böyle değilmidir?
Hani Kaos Teorisi diyebileceğimiz olaylar olmazmı zaten.Olur hemde hergün ama farkına varmayız.
Bazen varırız ama ve "şunu şöyle yapmasaydım şimdi böyle olmazdı" dediğimiz olaylar.
Küçük,önemsiz gibi görünen olaylar aslında belkide koskoca bir hayatı etkiliyor.
Onun sancısı,iç acısıda bu yönden.
"eğer yolun diğer tarafında ben dursaydım ona vurduğumda arabanın altında kalmazdı".....
Kesinlikle kendinizden birşeylr bulabileceğiniz karakterler var.
Ezik  ve takıntılı bir tip olan Ellen'in kendini toparlayıp yeniden yükselmesi ço hoştu mesela.
Ama sonu biraz umutsuz gibi bitiyor kitabın gerçi çıkmadık candan umut kesilmez misali "en azından hayattatyız" deyip bitirebilirdi ama... :)

herkese iyi geceler dilerim
hoşçakalın... ;)








Yorumlarınızı Bekliyorum ;)

Hiç yorum yok: