24 Ekim 2012 Çarşamba

STAY... Bir film hatıırlıyorum..

Aslında "Kal" ama "Gitme" diye çevrilmiş harika,karmaşık ve
oldukça hüzünlü bir film.
Ya benim izlediğim dönemdeki ruh halimden dolayı yada
gerçekten filmin böyle bir etkisi olduğu için izlerken baya bir ağlamıştım :)
Film aslında yeni değil senesini şuan hatırlamıyorum.
Bir psikiyatrın ( Ewan McGregor)   hastası olan adamla aralarında geçen olaylar gibi gözüksede filmin sonunda aslında yaşamla ölüm arasında kalmışbirinin halüsinasyon,rüyaların artık ne derseniz deyin.
 Ryan Gosling.. Bakışlar okadar kederli okadar canı acıyormuş
gibi bakıyorki ister istemez gözleri doluyor inasnın .
Kazadan sürekli olarak kendini sorumlu tutması ve kız arkadaşı hatta nişanlısıydı sanırım dans ederken izlemesi çok dokunaklıydı.
Hani bazen bizde deriz ya saniyeler içinde koca bir senaryo yazdım kafamda falan diye tamamen bu söyleme uygun bir film :) Yani aslında geçen olaylar dakikalar içinde ölümün kıyısındaki bir adamın gördükleri..
Beni asıl vuran sahne psikiyatr  (Ewan McGregor) adamın peşinden gidiyor kendini suçlu hissedip intihar etmeyi düşünüyor çünkü.Yani Henry aslında ölümle savaşmayı bırakıyor,kendini ölüme bırakma kararı alıyor ve McGregor onu ikna etmek için yanına,köprüye çıkıyor tam konuşmayı hatırlamıyorum ama ona "Etrafına bak!! Bu bir rüyaysa bütün Dünya içinde" diyordu . Bu uzun süre benim favori sözüm olmuştu :)
Konuşma ilerlerken  Henry gözleri yaşlı bir halde "Biliyormusun O kadar acı veriyorki... Keşke bunu görmeseydin " diyor ve sıkıyor kafasına .. Ben de orda kopuyorum zaten hüngür müngür falan :D
 Aslında sadece ölüyor.. Teslim oluyor..
 Filmin başını sonunu hep anlattın diyebilirsiniz ama merak etmeyin birşey kaybetmediniz hatta film sondan geriye sardığı için ön bilgi olması işinize yarayacaktır.
Çok kolay anlaşılabilen bir yapım değil açıkcası ama bende çoook derin izler bırakmıştı.. Hatta beni ağlatan 2 filmden biridir. Diğeride Kayıp Nişanlı :)

Eğer izlerseniz lütfen yorumlarınızı belirtin çok memnun olurum..
Hepinize iyi seyirler..
İyi geceler :)














Yorumlarınızı Bekliyorum ;)

Hiç yorum yok: