12 Ekim 2012 Cuma

Açlık Oyunları..Hunger Games...



Nihayet sıra geldi bu filme :)

Öncelikle bu filmin kitabını okumadığımı belirteyim eğer okusaydım izlemezdim çünkü,sinema versiyonunu izlediğim kitaplarıda okumuyorum artık..
Bu beni Harry Potter serisinde ve Stephan Kıng'in MAHŞER adlı mükemmel kitabının sinemaya uyarlanarak haşatının çıkarılmasından sonra soğuttu. Harry Potter filmleri için birşey demeyeceğim her ne kadar kitapların  yarısı atlansada sinema uyarlamalarıda iş görür ,fena değil hatta büyü falan konu olunca görsele dökülmesi dahada cazip olmuştur.
Yine de bir kitap okurken insanın hayal gücüyle canlandırdığı mekanlar,tipler belki hiç bir filmde böyle gerçekci olmaz
Bunu söylememin nedeni de Emily Bronte'nin Uğultulu Tepeler kitabını okumuştum daha sonra tv de filmine rastladım..Benim okurken gözümün önüne gelen kişiler,evin kasvetli havası,kıyafetler kısacası benim hayalgücümdeki filme göre çoook farklıydı ama ben öylece kalmasını istediğim için izlemedim :)
Oda senin kaybın diyebilirsiniz :) Herneyse konu nereye geldi yahu :)
Açlık oyunları demiştik.Evet  film görsel açıdan epey zengindi öyle ki zenginler okadar zenginki makyaj yapmak değil direk boya küpüne düşmüşler :) şaka bir yana bir taraftaki yoksulluk sınırıyla zenginleri görünce arada uçurum olduğu farkı anlaşılsın diye yapıldığı açık.
Konu her ne kadar aksiyon ve ölümüne bir yarışla alakalı olsa bile açıkcası ben öyle çok bir kan,dövüş sahnesi,yani bir ölüm-kalım savaşı göremedim.
Başroldeki Katniss isimli bayanın şansı bayaaa açıktı yani. Sürekli saklanması,ekstra ilaç alması,bir yardımcı bulması vb..Tamam konu ezilen alt tabaka  ve insan hayatının harcabilirliği falandı ama son sahnedeki yaratık saldırılarına kadar pek bir hareket yoktu doğruya doğru !!
Gerçi  2. kitapta aksiyon,gerilim heyecan daha fazlaymış ve ikinci film 2013'de vizyona girecekmiş.Ateşi Yakalamak
Araştırdığım kadarıyla bu seri hikayeymiş ve bu ilk film oluyor.Eğer devam filmleri çekildiğinde ve hikaye sadık kalınır , hiç bir ayrıntı atlamadan  devam ederse he oazaman belki bir Harry potter yada Yüzüklerin Efendisi gibi hafızalara yer eder.
Diyeceğim ama gerçekçi olmam gerekirse ilk filmde öyle bir kült haline gelecek film tadı almadım ben.
Belli olmaz tabi bakarız olur. :))

Yorumlarınızı Bekliyorum ;)

Hiç yorum yok: