21 Eylül 2012 Cuma

Geri Döneceksin... Maeve Binchy

Merhabalar..

Bu aralar nedense hep kadınlarla ilgili hikayeler,romanlar okuyorum paylaşıyorum.Sanırım duygusal bir dönemdeyim ne bileyim ;)
İrlanda kökenli yazarlar arasında ilk keşfettiğim yazardır kendileri ve ilk olarak Yanlız Kadınlar Sokağı isimli kitabını okumuştum ve çok beğenmiştim.Daha sonra Bir Dilek Tut Benim İçin kitabını okudum oda aynı şekilde çok çok hoş bir kitaptı.Bu saydıklarım hakkında detaylı bir yorumlama yapabilirim ama hepsinin birbirine çok benzeyen tarafları var ve ortak bir değerlendirme yapabilirim.
En çok beğendiğim ve hoşuma giden yönleri ise sade,günlük,gerçekçi,samimi bir tarzları olması.
Karakterler günlük hayatımızıdada karşımıza çıkabilecek hatta kendimizi bile bulabileceğimiz kadar sıradan ve kahramanlar çoğunlukla kadınlar..
İşlenen konularda kadınların zaman zaman yanlızı,anlaşılmaması,kendi ayakları üzerinde durabilme çabası aşka yenik düşenlerin tekrar ayağa kalkıp yaşamaya devam etme güçleri gibi bizleri çoook yakından ilgilendiren konular
.
Beni mest eden bir ayrıntıda karakterlerin başlarına gelen durumlardan sonra oturup kalmamaları,aldatılmak,terkedilmek yada terketmek gibi durumlardan sıyrılabilmeleri ve daha güçlü bir şekilde hayata sarılmaları çok çok güzel bir motivasyon oluyor.
Özellikle vurgulanansa "Kadınsan kendi ayakların üstünde durmayı öğren ve kimseye bağımlı kalma" nasihatı gibi geldi bana.
Okunması çok rahat bir sürü isim yada ayrıntı kalabalığı olmayan sade anlatımlı hatta bayanların kendi arasında anlattıkları hayat hikayeleri gibi kitaplar olduğu içinde özellikle tavsiye ederim.
Kafanız karışıksa içinden çıkılmaz olduğunu düşündüğünüz ama olacak olan olur durumlarınız varsa alın okuyun derim .
Benim teprim en azından farklı bir hikayeyle kafası meşgul olur insanın ve bir kaç saatliğine karmaşadan uzaklaşır,rahatlar..

İyi Akşamlar dilerim herkese :)

Hiç yorum yok: