3 Aralık 2012 Pazartesi

Agatha Christie.."Hercule Poirot ve Miss Marple"

Nerdeyse bütün kitaplarını okuduğum,tekniğini öğrendiğimi sandığım ama arkadaş bir kerede sonunu tahmin edemediğim hikayelerin yegane,tek polisiye ustası bayan yazar.
Miras davaları,zehirli yemekler,eskiden işlenmiş gizli kalmış cinayetler,sevgili uğruna işlenenleri de dahil polisiye adına aklımıza gelebilecek
 (CSI serilerini saymıyorum ;) her türlü polıs ve dedektif hikayeleri serisi bunlar.
Her seferinde okurken "tamam işte kesin bu adam-kadın katildir " diyorum ama yok belki bi kere tutturmuşumdur :)
Çünkü genelde  en sessiz,en masnm sıfatlı ve ennn üzgün perişan gözüken çıkıyor katil :D
Hercule Poirot karakteri başlı başına karizmatik adam (o günkü şartlara göre tabii) üzerine çizilmiş
egosu yüksek,kolay kolay sohbet esnasında altedilemeyen bir dedektif.İnce zevkleri var ,iyi giyinmeyi seviyor ve kendi bıyığına aşık ;)))
Poirot Seçkisini okumanızı ayriyeten tavsiye ederim.
Gelelim küçük ufak-tefek sevimli ihtiyarımız Miss Marple'a.Kendisi benim asıl favorimdir. Ama sizcede yaşlı örgü ören sevimli bir ihtiyarcığın bu zekası dahada etkileyici değil mi?
Her ne kadar kendisi için ikide bir" ben zaten yaşlı bir kızım ne anlarım bu işlerden" desede oküçüçük gözleriyle etrafta olan biteni gözleyip sonra parçaları birbirine eklemesi yeterli ;)
 Evet efndim bu kadar şimdilik bu yazarın bulduğunuz heeer kitabını tavsiye ederim kesinlikle pişman olmazsınız hatta bir çok şey de öğrenebilirsiniz :)


Herkese mutlu akşamlar dilerim..
Hoşçakalın :))

Yorumlarınızı Bekliyorum ;)

Hiç yorum yok: