23 Mart 2013 Cumartesi

Anneler Bu Fİlm S(B)izi Anlatıyor :))

Sabah kalk,çocukları kaldır,kahvaltı hazırla,çocukları hazırla,okula götür......
Liste tanıdık geldi değil mi? Uma Thurman şimdi bir anne ve  çok acelesi var :)
Çocuğu olan her kadın zamanla adeta bir süper kahramana dönüşüyor bu bir gerçek.Herşeyle birden mücadele edebilme yeteneği,herşeyi becerebilme yeteneği ve en önemlisi heeerşeyi kısıtlı bir zamana sığdırabilme yeteneği...
Ama bunca şey insan bünyesini yormuyor,psikolojisini yıpratmıyor,insanı adeta sosyal hayattan koparmıyor değil. Daha önceden sizlere anlattığım bir kitap vardı "Kocalar Okulu" diye.
Oradada bu filmdekilere çok benzer olaylar yaşanıyordu.Az bir farkla.
Ve benim en çok sinirime dokunan mevzuuu...BECERİKSİZ OLMAYA GÖNÜLLÜ BABALAR....
Evet bu bir gerçek.
.Hep "ben bunu yapamam ki" "ben çocukları yedirememki" ben giydirememki vıdı vıdı vıdı...
Haydi bunlarıda geç "çocukla ilgilen,vakit geçir,iletişim kur" cevap; "Yorgunum,işten yeni geldim ,hiç halim yok..."
Ama karşılığında evin tüm işlerini ve çocukların bakımını üstlenmesini gayet rahat isteyebiliyorlar.
Çocuk gözlerine bakıyor ilgilensin diye türlü şebeklik yapıyor,babanın elinde kumanda maç izliyor,tv zaplıyor falan...
Ama zaman geçiyor o çocuk öyle kalmıyor babasıyla geçireceği kısıtlı vakitleri boşa harcıyor ve ergenlikte "ben bu çocuğu tanıyamıyorum" HADİ CANIM !!
Neyse hepiniz biliyorsunuz bu mevzuu çok su kaldırır
.Ama filmdeki annenin telaşı,çabası,yorgunluğu hepimize çok tanıdık geldiği için paylaşmak istedim .
Aslında  o kitap yorumundada bahsettiğim gibi böyle filmleri annelerle beraber babalarda izlemeli .
Belki böylece bazı şeylere uyanırlar "Aaa gerçekten öyleymiş"... :)

Şimdiden İyi seyirler dilerim..
Hoşçakalın :))









Yorumlarınızı Bekliyorum ;)

Hiç yorum yok: